איש חכם אמר: “אדם החוסך כסף על פרסום הוא כמו אדם העוצר שעון על מנת לחסוך זמן”. בזמנים מהירים, ממותגים וברי חשיפה גבוהה לכל המדיות, על מנת להצליח חייבים לפרסם.
אפילו חברות מצליחות כמו נייקי וקוקה קולה ממשיכות לפרסם למרות שקהל היעד שלהם יקנה בכל מקרה. חברות אלו הפנימו שקשר לצרכן ע”י פרסום מגדיל את אחוזי המכירות שלהם.
כל עסק חייב לשאול את עצמו את השאלות הבאות:
מהי האסטרטגיה הנכונה לעסק שלי?
מהו הקונספט (הרעיון) שייצג את העסק שלי נכון ביותר?
מהו תקציב הפרסום המתאים לעסק שלי?
באיזו מדיות כדאי לפרסם?
פרסום הינו השקעה לטווח ארוך. בד”כ הוא מתחלק לשתי קטגוריות:
פרסום שיווקי ופרסום תדמיתי.
פרסום שיווקי
פרסום בעיקר לטווח הקצר שמטרתו הגדלת רווחים והכנסות לעסק. זהו פרסם ממוקד המוכר בעיקר מוצר מסויים ובד”כ נעזר במבצעים ומכירות מיוחדות. לדוגמא: מבצעי רשתות המזון או מבצעי מכירות של חברות הסלולר. עסקים קטנים בד”כ מתחברים לקונספט זה בגלל התמורה המהירה המובטחת להוצאה על פרסום. יש לזכור שלא כל מבצע מצליח ויש לערוך מדגם על קהל היעד על מנת להבטיח את הצלחת הקמפיין.
פרסום תדמיתי
פרסום שמטרתו להגדיל את ערך העסק ולמתג אותו נכון. זהו פרסום לטווח הרחוק שהתמורה עליו הינה רכישת אהדת קהל היעד ומשיכת קהלים חדשים. לדוגמא: קמפיין כפר הנוער של קוקה קולה. או פתיחת אתרים בארץ בחינם לקהל הרחב בפסח של בנק הפועלים.
גם לעסקים קטנים פרסום תדמיתי יכול להועיל בעיקר לעסקים הממותגים גבוה, או לעסק קטן בתחילת דרכו.
לסיכום: נגענו רק בקצה המזלג בתחום הפרסום הרחב, אך תמיד יש לזכור כי הפרסום משתלם. לאחר מיתוג נכון כל עסק חייב להגיע אל קהל היעד. וכמו שאמר הפרסומאי הנודע דיוויד אוגלבי: “אנשים שחושבים נכון כותבים נכון”. חשיבה נכונה בפרסום תוביל את הפרסומאי לכתוב קמפיין מנצח. לכך דרוש לקוח מנצח שיודע לבחור נכון.
לצפיה בדוגמאות לפרסום הכנסו ל: www.shukyh.co.il
לתגובות והערות צרו קשר: hshuky@netvision.co.il
שוקי הרשקוביץ - עיצוב גרפי, פרסום ומיתוג :
http://www.shukyh.co.il